Friday, February 5, 2010

Start Work After confinement

Sudah agak lama tidak mengupdate blog ni. Sejak mula bekerja memang tiada masa untuk wat entry. Asyik tertangguh tangguh akhirnya dah almost 2 bulan bekerja barulah terasa nak tulis entry hari ni.

Mula-mula start kerja, bangun lewat jugak sebab baby macam biasa tidak tidur malam. So selepas subuh selepas maid bangun dia terus take over jaga baby aku akan continue tidur. Begitu lah hari-hari ku walapupun hari bekerja. Aku tiada pilihan kerana aku telah berjaga dari pukul 3 am sampai subuh. Kalau tak tidur, pasti akan terasa mengantuk yang amat sangat apabila di office.

Aku bernasib baik kerana office ku membenarkan flexible working hours. Maknanya kalau aku masuk office pukul 10 am aku kena balik pukul 7pm,kalau masuk pukul 8 am boleh balik pukul 5 am asalkan cukup 8 jam dan mesti berada di office antara pukul 10 am - 5 pm.

Hari pertama bekerja, aku bawa kek coklat ke office sebagai pemanis mulut,semoga semua yang akan karier ku akan melalui hari2 yang manis saja hendaknya. Resipi kek coklat kukus kegemaranku daripada internet. Resipi yang sangat mudah.

Aku ditetapkan untuk mengambil alih kerja rakan sekerja yang akan berhenti kerja kerana mendapat kerja di tempat lain. Job task aku kali ini memang totally new for me. It's good so that i can learn new things. I hope everything will run smoothly for this year.

No comments: